WANNA TRY SOMETHING NEW??

05 November 2012

Part Time Job punyer Story 2

Assalamualaikum...

Teringat tahun 2009 dulu, my 1st part time job sebagai salesgirl..
Jual handbag, bag pergi kelas, bag duit from China..ada jugakla aksesori sikit..
Aku kerja dengan Asma, kiranya kitorang tukar-tukar shift la..
Masa kerja start dari pukul 10pagi - 10 malam.
So, sorang jaga booth 6 jam.. kalau kerja 12 jam penat asik tengok jam je..
3 bulan je kerja tu, sebab dah tak boleh nak commit.
Masa tu study lagi, banyak sangat assigment lah, class lah..

Saya suka ini.cantik!
Nama kedai tu ArchNeers Sdn Bhd..
Tu menggambarkan job tuan kedai tu..
Diaorang suami isteri, muda lagi, ada anak sorang.
Yang suami kerja kerja Architect, isteri lak Engineer..
Maka terhasillah ArchNeers..
Kelas sangat kan..

Booth tempat aku kerja
Keja nya senang je, sebab keja dia duduk je sambil tunggu customer datang...
Aku jaga mcm booth kayu, kat dalam dan luar tepi-tepi tu letak lah beg.
Kadang-kadang boring keluar tengok-tengok, susun-susun beg la.
Gaji tak seberapa, sampai makan pun selalu bawak bekal.
Kalau beli kat situ, macam dah tak untung lak.
Maklumlah harga makanan kat pasaraya kan mahal sikit..huhuh.

Habis boring pun apa yang boleh aku buat , aku bawa laptop..
Kadang-kadang bawak buku..
Tapi kena hati-hati la, kat situ tempat orang lalu lalang..
Handphone aku penah hilang kat situ..
&^%$# punya pencuri.. bengang toksah cakapla..
Dengan keadaan kewangan yang tak seberapa, handphone lak hilang.

Walaupun 3 bulan je, macam-macam jenis orang boleh aku jumpa..
Tapi memang kuasa membeli ada kat tangan perempuan.
Juallah apa  aje, perempuan mesti beli..hheheeh..
Dasat tak dasatt..

Kerja macam-macam, kaya je belum lagi...hihiks!!!

Jumpa lagi.. assalamualaikum..   :-)

No comments: