WANNA TRY SOMETHING NEW??

13 September 2012

Bila jiwa perasan artist datang..

Kejadian berlaku beberapa bulan lepas.. Su tengah buat kerja Art & Design dia, kat hall rumah sewa kami.

Aku      : Watpe tu?
Su         : Keje. Sok kene hantar. Tido lambatla malam ni. 
Aku      : Pinjam buku ni. Wah besnye ada gambar-gambar.. (sambil ambil buku masterpiece art      
               tebal, yang Su beli guna kupon RM200 tu)
Su         : Silap belilah, sekali tengok takda apa pun.  Gambar je. Masa beli tu dia berbalut.
Aku      : Oklah tu gambar je, kalau semua tulisan macamlah awak baca.. (keh3x)

Tetiba datanglah semangat rajin aku. Jiwa seni datang tanpa diundang.. Cewah.. Tetiba rasa nak melukis la pulak kan.. Macam takde keje. Puas belek-belek banyak-banyak gambar , nak cari lukisan paling senang nak tiru.. hahah..  Lalu terhasillah satu lukisan ciplak dari buku tersebut.

Tada!

Lukisan original dalam buku
Bila bangun pagi, tengok Su dah tag gambar ni siap-siap kat facebook. Terharu gue dong.. Hasil kerja dihargai. 

Ehem2..  cantik tak...cantik tak...

Khairiah... jangan nak bangga sangat. Setakat lukisan macam ni sapa-sapa pun boleh tiru. *Banggala pasal budak art pun kata, fuyoo sebijik r..* Hahahh.. Dengan bangganya tampal kat pintu peti ais untuk terapi mata setiap hari. Wuhuu...

Nantikan lukisan saya yang akan datang.... *over lah plak kann*





No comments: