WANNA TRY SOMETHING NEW??

27 January 2012

KL TOWER AT NIGHT (2010)

Assalamualaikum...

Pada satu petang yang aman Julai 2010 yang lalu.. "ini bukan typo OK, memang betul-betul 2010 dulu punya cerita.. ehehee.." Su ajak aku pergi KL Tower sebab nak ambik gambar. Dalam hati aku kate, biar betul nak pergi KL malam-malam ni. Dahla esoknya aku kerja weeeii.. Ada kena buat assigment katenya. Memandangkan bukan aku yang drive, aku tak kesah la. Plus, aku pun tak tahu jalan KL pun, so kalau aku tidur pun takda masalah.ekeke..

Maka bermulalah pengembaraan kami bermula pukul 8 malam dari Shah Alam ke KL Tower. Dekat-dekat pukul 9, kami pun sampai lah kat KL Tower, banyak jugak la kereta kat parking tu ada kosong pun banyak jugak. Sampai aje, kami pergi kaunter tengok berape harga tiket masuk. Mak Aih! RM 38 sorang. Dahla secara tak langsung aku kena bayar untuk 2 orang. Rabak poket aku, cait. Tapi takpe, bila mengenangkan kembali, last aku pergi KL Tower ni masa ROMBONGAN SAMBIL BELAJAR masa Tingkatan 2 dulu. Dan sebelum tu masa darjah berapa tah, dengan Su jugak sebab Pa die bawak kami.

Dengan RM 38 ni, kami dapat naik Pony Ride, masuk F1 Simulator Zone, masuk Animal Zone dan naik KL Tower lah. Mula-mula masuk-masuk dulu yang kat bawah ni, lepas tu baru lah naik Tower.

Animal Zone ni macam Mini Zoola lebih kurang, ada banyak ular je aku rasa. Monyet pun ada, burung, apa tah lagi. Dalam ni, kaki aku asik rasa ada benda merayap je, padahal takda apa pun, sebab takot-takot ada ular terlepas je. Kalau nak ambik gambar dengan burung, dia cas RM 5. Apala kan dah bayar RM 38 untuk semua. Saja je taww..

Lepas tu masuk ke F1 Simulator Zone. Wah ada banyak kete menan F1 simulator dalam ni. Kami ambik tempat satu sorang kereta, lepas tu person in charge tu start simulation. Bergegar-gegar konon-konon betul-betul rasa macam kereta tu atas trex lumba. Aku yang blur-blur ni pegang stereng, dah terhuyung-hayang. Dalam macam tu je, dah habis masa dah pun, kejap aje. Tak sampai 5 minit pun. Agaknya dapat no last la tuh. Bior lantok, janji aku tak accident. ahahaaa...

(kanan) Dalam Animal Zone. (kiri) Dalam F1 Simulator Zone
Kemudian tibalah masanya untuk menuggang kuda. Bunyik nak macam equestrian tuh. Takda maknanya. Naik pony tu, orang tu bawak je pusing-pusing khemah tu je 2-3 kali, dah.. Tak sempat nak feeling feeling duduk zaman koboi pun, dah kena turun.. Wakakakk.. Tapi memang rasa nak terjatuh la sebab badan dia goyang-goyang kuat sangat. Info : Jangan sesekali berdiri kat belakang kuda, kalau rasa tak nak kena tendang dengan kuda tersebut.

Ini kalau naik balik Rompin ni, berapa jam sampai yek.

Gambar kat atas KL Tower aku tak ambik dari  Su pulak. Pemandangan malam, cantikla jugak dapat tengok lampu-lampu neon yang meriah kat KL ni. Kedai souvenir dan restoran pun ada kat atas ni. Tapi rate harga tu tak tengoklah pulak. Souvenir, harga agak mahal sebab jual kat atas kan. Sebab aku ni bukan pendatang haram asing yang datang KL sekali seumur hidup, aku pun tak beli la apa-apa.


Ini je ada.. ops.. nampak dabel-cin.cait!
Animal Zone Poster. Tengok ular kat tengah-tengah tu..Eeeiiiiii.....!

FI Simulator Zone Poster
Teropong dari atas

Published Price. Ada banyak lagi pakej rupanya, tinggal nak hulur duit aje.wawawa

Untuk info yang lebih lanjut, boleh tengok kat website. Datanglah beramai-ramai ke KL Tower!! Jangan lupa bawak duit lebih. Laman web KL Tower di sini.


2 comments:

cekkeya said...

wooo, merahnyerrrrr beg anda. ahahah

perghhh, nih cover entry 2 tahun tak update. ekekeke

vanilla bean said...

hoi hoi lajunya komen.
ehehee.. tula, takpa-takpa aku suke..